Asculta glasul inimii si cauta!

joi, 22 iunie 2017

Patriotism(Partea III)

Planurile ce le avea erau colosale,demne de maretul sau nume.Poate mai mare decat ar fi trebuit.Dar avea nevoie de un om de incredere asa ca a facut anunt ca este in cautare unui om ... mai bine va las sa cititi chiar voi:

Stimabeli cetateni,

Eu,am dumneavoastra premar va ofer unica sanșa de a ma sluji fiindu-mi om de mare incredintare si secretar.Va astept sa va inscrieti in aceasta saptamana de indepleniti urmatoarele conditii:aveti renumele unui om care nu a comiș nicio ilegalitate absoluta,sunteti foarte harnic,rabdator si va cunosc personal ca fiind asa.


Descrierea era cam vaga asa ca multi,considerandu-se demni de o asa sansa m-am grabit sa se inscrie.Multi intrau la interogatoriu si mai multi ieseau,caci stima lor de sine si inima lor se fragmentase in mii de omuleti semi-morti.Dar incet-incet si primarul observa ca oamenii vin din ce in ce mai putini si ca el nu alesese inca nici unul.Se cam intrista el,dar tot nu-i accepta.
Intr-un final,un om subtire si dubios,care nu s-ar fi potrivit defel acestei misiuni intra.Primarul il refuza din prima dorinta,dar cuprins de o frica stranie nu cuteza ai marturisi purul adevar.I se parea figura omului cunoscuta,dar nu stia de unde sa o ia.

Cele ce s-au petrecut vor fi redate in urmatoarele randuri:
-Buna ziua!-grai noul primar.Considerati ca indepleneti insusirile cerute de mine?

-Da-raspunse strainul,nesinchisindu-se sa raspunda la salut.
-De ce v-as alege pe dvs. din moment ce n-am ales pe altii care si-au dat toata silinta,ba chiar ii si cunosteam ca fiind oameni buni?
-Nu stiu si nici nu ma intereseaza.Stiu doar ca ma veti alege pe mine.
La aste vorbe primarul incepu a clocoti de manie.Cine era acel ins care se arata atat de increzator in alegerea sa?!
-Ba bine ca nu.N-am de gand sa va aleg pe dvs.O zi buna!
-Eu zic sa va mai ganditi,monsieur!Dupa ce ma veti asculta sunt sigur ca n-o sa mai ganditi la fel...

-Zi ce ai de zis!-se vedea clar ca frica incepuse sa-l cuprinda pe patriotul nostru.
-Pai,monsieur...stiti acele ultime voturi venite asa ca prin minune?
-....cu un glas pierdut rosti:Daaa....Ce-i cu ele?

-Stiti la fel de bine ca mine ca sunt false.Nimeni nu v-a votat in ultimul moment
-Neg aceasta afirmatie-dar o spusese pe un ton atat de prefacut si necredibil incat nu se crezu nici el
-Mai bine ati face bine sa n-o negati.Dar stati linistit,monsieur...va ramene intre noi cu o conditie...
-Ce conditie?-rosti aproape paralizat de frica

-Oh..dar o stiti foarte bine.Sa fiu secretarul dvs.
-De ce ti-ai dori sa fii secretarul meu?Pot sa-ti dau cati bani vrei numai sa taci...

-Ohh..nu,monsieur.Eu asta vreau,nu banii.De nu va convine pot trimite o scrisoare la ziar in care...
-Oh taci!Te fac secretarul meu numai sa taci!Pleaca de voi chema maine,sa fii sigur!
-Dar nici nu m-am indoit vreo clipa,monsieur!Pe maine...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu